Optymalizacja landing page – długoterminowe pozyskiwanie leadów

Po co tworzy się landing page? By pozyskiwać tak zwane leady, a więc konsumenta lub przedsiębiorstwo, które może być zainteresowane oferowanym przez nas produktem lub, rzecz jasna usługą. Dzięki tego typu stronom internetowym uzyskujemy kontakt do potencjalnego klienta, bądź też dana osoba (lub firma) może dokonać już zakupu naszego produktu. Warto jednak wiedzieć, że landing page może być użyteczny przez dłuższy czas, a więc nie tylko wtedy, gdy prowadzimy na przykład promocję naszego biznesu. W tym artykule umieściliśmy najważniejsze informacje, które pozwolą na długoterminowe pozyskiwanie leadów.

Na czym powinna polegać optymalizacja landing page?

Zacznijmy od tego, po co nam tak właściwie optymalizacja landing page, która to przecież w założeniu ma nam jedynie pomóc w sprzedaży przez jakiś czas. Jest to mylne podejście, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona sprawi, że ruch będzie generowany przez długi czas. Dlatego też warto przygotować landing page tak, by uzyskać również ruch organiczny, który z kolei może pomóc nam w zwiększeniu konwersji. Chodzi o to, by potencjalny klient podjął jakąś akcję, domyślnie kierującą go na przykład do zakupów, bądź też jak już wcześniej zostało wspomniane na przykład do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Dziś zaawansowane algorytmy wymagają, by każda strona została zoptymalizowana według wytycznych. Dzięki temu, po zastosowaniu kilku ważnych wskazówek sprawimy, że pozyskiwanie leadów nie zakończy się zaraz po wstrzymaniu płatnej kampanii reklamowej.

Przede wszystkim optymalizacja według dzisiejszych standardów SEO

Aby landing page był według algorytmów dobrze oceniony wystarczy pamiętać o kilku regułach. Dotyczą one zarówno kwestii technicznej, jak i treści znajdujących się na stronie.

Podstawa, a więc meta-title

Zaczynając budowę naszej strony, obowiązkiem jest wypełnienie meta-danych, a więc także meta-title. To przecież tytuł pojawia się jako pierwszy w wyszukiwarce, dlatego też powinien przyciągać wzrok naszego potencjalnego klienta. Nie zapominajmy także oczywiście o wymogach technicznych. Jeśli ma być wyświetlany w całości w wynikach wyszukiwania nie może przekraczać 50 – 60 znaków. Kolejną rzeczą jest umieszczenie słów kluczowych. Najlepiej, jeśli znajdzie się ono na początku tytułu. Wtedy jest uznawane za ważne. Ostatnią rzeczą jest unikalność meta-title. Powinien być inny dla na przykład oferty, a inny dla portfolio.

Adresy podstron

Równie ważne są tak zwane URL-e, a więc adresy poszczególnych podstron. Nie możemy o tym zapomnieć podczas tworzenia nie tylko landing page, lecz także wszystkich witryn i portali. URL powinien być krótki, a przy okazji rozdzielony ukośnikami, by wskazywać jak drogowskaz miejsce, w którym się teraz znajdujemy. Oczywiście pamiętajmy także o tym, by znalazły się tam także słowa kluczowe, na których nam zależy.

Opis strony, a więc meta-description

Meta-description jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania. To z niego uzyskiwane są pierwsze informacje o danej podstronie, dlatego warto skupić się na jego odpowiednim przygotowaniu. Przede wszystkim nie powinien przekraczać 150 znaków, musi zawierać, rzecz jasna słowa kluczowe oraz wskazane jest, by informował o tym, co zawiera nasza strona.

Treść i obrazy

Nie możemy zapominać o tym, by w treści kilka razy umieścić słowo kluczowe. Dotyczy to także nagłówków. Im wyższy, tym bardziej znaczący. Warto więc kilkakrotnie użyć np. H2, który zawierać będzie słowa kluczowe. Powinniśmy również odpowiednio zoptymalizować obrazy. Zamiast losowej nazwy, a więc np. IMG_001.jpg użyjmy tytułu opisującego plik graficzny. Dodając na naszą landing page treść z grafiką nie zapominajmy o dodaniu atrybutu alt-text, który będzie informował o tym, co znajduje się na fotce.

Co jeszcze warto wiedzieć, by dobrze zoptymalizować landing page?

Przede wszystkim, gdy tworzymy landing page z formularzem należy dobrze zastanowić się nad tym, ile danych chcielibyśmy pozyskać od naszych potencjalnych klientów. Oczywiście im mniej pól do wypełnienia, tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba rzeczywiście będzie chciała wypełnić formularz. Jest to także ważne w kwestii SEO. Im więcej odrzuceń, tym gorzej, ponieważ algorytm może przez to uznać, że treść na naszym landing page nie jest interesująca dla czytelników i “uciekają” oni z niej szybko, przez co nie warto jej pokazywać w wynikach wyszukiwania.

Jeśli jest to możliwe, warto również postarać się o uzyskanie linków, które będą prowadzić do naszego landing page z innych witryn. Im ich więcej, tym lepiej. Dlatego też możemy na stronie umieścić łącza, np. w postaci buttonów, które pomogą czytelnikom udostępniać linki do naszej strony na łamach swoich mediów społecznościowych.

Optymalizacja landing page – długoterminowe pozyskiwanie leadów
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *