Prowadząc biznes, bez względu na to, czy nowy, czy już ugruntowany na rynku, wciąż trzeba pamiętać o swoich klientach. Ci lubią od czasu do czasu otrzymać jakiś prezent, gadżet. Pozwala to nie tylko na ugruntowanie wiedzy o marce, ale także daje klientowi świadomość, że jest dla nas ważny. Pomysłów na firmowe upominki jest co najmniej kilka.
Pamięci nigdy nie za wiele
Prowadząc przedsiębiorstwo, warto od czasu do czasu coś dać klientowi. Jakiś drobiazg. Wszyscy mamy szuflady pełne przenośnych pamięci USB, ale wszyscy też wiemy, że nigdy ich za wiele. Któryś pendrive się zgubi, inny przestanie działać, jeszcze inny został pożyczony na wieczne nieoddanie. To są historie, które zna każdy. Nic więc dziwnego, że tak bardzo lubimy dostawać w prezencie te niewielkie urządzenia. Gadżety w takiej postaci zawsze są chętnie przyjmowane, ponieważ są niezwykle użyteczne.
Dodatkowo, drukując na nich logo firmy, nadajemy im unikatowy wygląd, dzięki czemu nasz klient będzie czuł się wyjątkowo. Nie tylko dlatego, że ktoś o nim pamięta i dziękuje tym samym za zaufanie względem usług oferowanych przez daną firmę, ale także dlatego, że ma coś, czego inni nie mają albo ma to wąskie grono osób.
Dobrze też wiedzieć, że tego typu prezenty powinny rozdawać firmy zajmujące się kwestiami biurowymi, księgowymi, IT czy technologiami. Upominek musi być „true”, musi zgadzać się z profilem biznesowym. Bo pendrive rozdawany w warzywniaku wyglądałby jednak trochę dziwnie, chociaż klient na pewno z przyjemnością by go przyjął.
Coś na biurko
W tym przypadku pole firm, które mogą skorzystać z tego rozwiązania, jest praktycznie nieskończone. Ogromne konsorcja, korporacje, mniejsze i średnie firmy, stacjonarne i internetowe. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, można obdarować klienta prezentem w postaci kalendarzy biurkowych.
To zawsze dobry dodatek do biurka czy blatu. Przydatny dla klienta. Ale także dla firmy, która go podarowała. Kalendarze biurkowe mogą bowiem służyć jako reklama, ulotka, przypominajka o naszej marce czy spółce. Wystarczy zamówić druk z logo czy inną charakterystyczną cechą firmy, np. produktem, i mamy gotowy nośnik reklamowy.
Tym samym, za każdym razem, kiedy ktoś będzie chciał coś kupić czy skorzystać z konkretnych usług, po spojrzeniu na kalendarz, automatycznie zgłosi się do firmy, od której go dostał. Jest to jedna z najpopularniejszych i najlepszych technik marketingowych.
Kto nie kocha magnesów?
Jeśli nie macie lodówki w zabudowie, to na pewno jest ona cała w magnesach, które zgromadziliście podczas podróży lub dostaliście od podróżujących znajomych. Macie pewnie także te, które były dodawane do czasopism, a wasze dzieci poprzypinały te, które znalazły np. przy swoim ulubionym serku czy w chipsach.
To samo dotyczy magnesów, które dostaje się w prezencie od firm. Jest to forma dużo lepsza niż naklejki, ponieważ pozwala na wielokrotność użytku oraz nie niszczy powierzchni; można także zmieniać lokalizację. Magnesy można dołączać do zamówień internetowych lub rozdawać bezpośrednio klientowi.
Na to drugie rozwiązanie mogą zdecydować się m.in. właściciele pubów, niewielkich knajp czy – z innej zupełnie branży – studia detailingu samochodowego. Magnesy z logo marki można stworzyć w klasycznej, kwadratowej formie lub bardziej atrakcyjnej – wyciętej w kształt tego, co chcemy na nim pokazać.