Co musisz wiedzieć o rozliczeniu podatku w Holandii?

Rok podatkowy w Holandii trwa od 1 stycznia do 31 grudnia, a deklaracje można złożyć do 5 lat wstecz. Oznacza to, że w 2019 roku podatnik mógł rozliczyć się nie tylko za 2018 rok, ale również za 2017, 2016, 2015 i 2014. Co ważne, nie ma konkretnych terminów, w których możesz złożyć wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami.

Kiedy otrzymam zwrot podatku?

Jeśli złożysz wniosek o rozliczenie podatku w Holandii do 31 marca, otrzymasz należny zwrot do końca czerwca tego samego kroku. Jeśli złożysz taki wniosek później, musisz się liczyć z tym, że cała procedura potrwa od 3 miesięcy do nawet 3 lat. Najczęściej holenderski fiskus wydaje ostateczną decyzję w ciągu 3-4 miesięcy. Jeśli potrzebujesz pomocy w zgromadzeniu i wypełnieniu dokumentów, skorzystaj z pomocy doświadczonego biura.

Do rozliczenia podatku w Holandii niezbędne są dwa dokumenty:

  • kserokopia dowodu osobistego lub paszportu. Musisz też przedstawić urzędnikowi oryginał,

  • karta podatkowa Jaaropgave (otrzymasz ją od swojego holenderskiego pracodawcy). Polskim odpowiednikiem jest PIT-11. Jeśli pracowałeś u kilku pracodawców, od każdego powinieneś dostać taką kartę. W niektórych przypadkach może to być nawet 4 lub więcej kart podatkowych. Pamiętaj jednak, że koniecznie musisz dostarczyć wszystkie,

  • numer konta bankowego, na który chciałbyś otrzymać zwrot.

W przypadku rozliczenia podatku w Holandii z małżonkiem nie mającym BSN numeru (het Burger Service Nummer) musisz dostarczyć do holenderskiego urzędu skarbowego:

  • akt ślubu,

  • kopię dowodu osobistego lub paszportu współmałżonka,

  • zaświadczenie o adresie zameldowania,

  • kopię rozliczenia PIT w Polsce współmałżonka (ewentualnie pisemne oświadczenie, że nie osiągnął żadnych dochodów w konkretnym roku podatkowym).

O czym jeszcze warto pamiętać?

Jeśli chodzi o rozliczenie podatku w Holandii, musisz też wypełnić odpowiedni wniosek. Możesz go wybrać w holenderskim urzędzie skarbowym lub ściągnąć ze strony internetowej fiskusa. Znajdziesz go w zakładce dla emigrantów.

BNS numer nadawany jest każdej osobie, która mieszka i pracuje na terenie Holandii. Dzięki takiemu numerowi zdecydowanie łatwiej i szybciej załatwisz wszystkie sprawy urzędowe i znajdziesz legalną pracę.

Jeśli masz jakieś dodatkowe związane z rozliczeniem podatku w Holandii, skorzystaj z pomocy specjalistów. Jeśli jesteś zameldowany w Polsce, i w Holandii pracowałeś tylko tymczasowo, nie musisz obowiązkowo rozliczać się z holenderskim fiskusem. Mimo wszystko warto ubiegać się o zwrot. Takie rozwiązanie jest bardzo opłacalne. W niektórych przypadkach możesz otrzymać cały zapłacony podatek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *