Jak skuteczniej zarządzać relacjami z klientem?

Pozyskanie nowego klienta jest średnio 6 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Na nasyconym rynku, pełnym konkurencji, lojalni klienci to skarb. Utrzymanie dobrych relacji z klientami staje się dziś jednym z głównych elementów strategii sprzedaży. Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą w ich pielęgnowaniu.

Zbieraj informacje na temat swoich klientów

Za utrzymanie relacji z klientami w dużej mierze odpowiadają dzisiaj potężne bazy danych. Po pierwsze, zgromadzone są w nich informacje na temat klientów. Wiadomo wówczas, kiedy warto nawiązać komunikację, zaproponować nowy produkt, a także zająć się obsługą posprzedażową. Z drugiej strony, posegregowane bazy danych umożliwiają także pracownikom komunikującym się z klientami na szybkie odpowiadanie na ich pytania.

Komunikacja to podstawa

Klientom zależy na jak najszybszych odpowiedziach. Jednak nie każdy pracownik odpowiedzialny za obsługę klienta potrafi rozwiązać sprawę natychmiast. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa komunikacja pomiędzy pracownikami. Wewnętrzna aplikacja umożliwia tworzenie grup tematycznych i konsultacji z ekspertami, co może przełożyć się na satysfakcję klientów.

Otwórz się na nowe technologie

Zarządzanie relacjami z klientem i komunikacja z nim może nabierać coraz bardziej automatycznego charakteru. Dziś popularnością cieszą się między innymi chatboty, które pomagają klientom w rozwiązaniu rutynowych spraw. To ogromna wygoda dla samych klientów, dla działu obsługi oszczędność czasu, a dla firmy oszczędność finansowa. W razie potrzeby klient, który nie uzyskał odpowiedzi na swoje pytanie, może poprosić o kontakt z pracownikiem obsługi.

Wszystko w jednym, czyli skuteczny system CRM

Potrzebujesz wielu narzędzi, aby wprowadzić w swojej firmie opisane wyżej udogodnienia? Wbrew pozorom, nie. Aby doskonale zarządzać relacjami z klientem z pomocą nowoczesnych rozwiązań, wystarczy sprawny system CRM, taki jak Salesforce oferowany na polskim rynku przez firmę Craftware. Ten kompleksowy system CRM w kontekście zarządzania relacjami z klientem zawiera przydatne aplikacje, takie jak Chatter, Knowledge Base i Einstein Bot. Z kolei specjaliści z firmy Craftware dostosowują go do skalowalnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *