Pozyskanie nowego klienta jest średnio 6 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Na nasyconym rynku, pełnym konkurencji, lojalni klienci to skarb. Utrzymanie dobrych relacji z klientami staje się dziś jednym z głównych elementów strategii sprzedaży. Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą w ich pielęgnowaniu.
Zbieraj informacje na temat swoich klientów
Za utrzymanie relacji z klientami w dużej mierze odpowiadają dzisiaj potężne bazy danych. Po pierwsze, zgromadzone są w nich informacje na temat klientów. Wiadomo wówczas, kiedy warto nawiązać komunikację, zaproponować nowy produkt, a także zająć się obsługą posprzedażową. Z drugiej strony, posegregowane bazy danych umożliwiają także pracownikom komunikującym się z klientami na szybkie odpowiadanie na ich pytania.
Komunikacja to podstawa
Klientom zależy na jak najszybszych odpowiedziach. Jednak nie każdy pracownik odpowiedzialny za obsługę klienta potrafi rozwiązać sprawę natychmiast. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa komunikacja pomiędzy pracownikami. Wewnętrzna aplikacja umożliwia tworzenie grup tematycznych i konsultacji z ekspertami, co może przełożyć się na satysfakcję klientów.
Otwórz się na nowe technologie
Zarządzanie relacjami z klientem i komunikacja z nim może nabierać coraz bardziej automatycznego charakteru. Dziś popularnością cieszą się między innymi chatboty, które pomagają klientom w rozwiązaniu rutynowych spraw. To ogromna wygoda dla samych klientów, dla działu obsługi oszczędność czasu, a dla firmy oszczędność finansowa. W razie potrzeby klient, który nie uzyskał odpowiedzi na swoje pytanie, może poprosić o kontakt z pracownikiem obsługi.
Wszystko w jednym, czyli skuteczny system CRM
Potrzebujesz wielu narzędzi, aby wprowadzić w swojej firmie opisane wyżej udogodnienia? Wbrew pozorom, nie. Aby doskonale zarządzać relacjami z klientem z pomocą nowoczesnych rozwiązań, wystarczy sprawny system CRM, taki jak Salesforce oferowany na polskim rynku przez firmę Craftware. Ten kompleksowy system CRM w kontekście zarządzania relacjami z klientem zawiera przydatne aplikacje, takie jak Chatter, Knowledge Base i Einstein Bot. Z kolei specjaliści z firmy Craftware dostosowują go do skalowalnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.