Regał sklepowy – na co zwrócić uwagę?

Trudno wyobrazić sobie sklep bez regałów. Nie tylko pozwalają one przechowywać towar przeznaczony do sprzedaży, ale dzięki nim można go również odpowiednio wyeksponować. Wybór dobrego regału to więc ważna decyzja. Liczy się, aby był on nie tylko trwały i stabilny, lecz także dostosowany do potrzeb konkretnego lokalu i specyfiki sprzedawanych produktów.

  1. Zacznij od podstaw
  2. Na co zwrócić uwagę?

Zacznij od podstaw

Regał sklepowy występuje w bardzo wielu modelach, wzorach i kolor. Do dyspozycji właścicieli lokali są m.in. mniejsze lub większe, rozbudowane stojaki, ścianki, wyspy ekspozycyjne z koszami, kosze ekspozycyjne. Regał jednocześnie ma służyć jako miejsce do bezpiecznego przechowywania produktów oraz właściwego ich eksponowania. Ma umożliwiać klientom łatwy dostęp do kupowanych rzeczy, a także szybką orientację w ofercie sklepu. Zadaniem regału jest również zaprezentowanie różnych wersji danego produktu – szczególnie ważne będzie to zarówno w sklepach budowlanych, z dekoracjami do domu, tkaninami. Szczególnie umiejętnie należy dobierać regały do małych i drobnych elementów, które powinny zostać odpowiednio zabezpieczone. Najważniejsze jest więc dostosowanie regałów do typu sprzedawanego asortymentu. Nie można jednak zapominać również o zagospodarowaniu przestrzeni. Regały sklepowe nie powinny utrudniać klientowi poruszania się po sklepie. Powinny być ustawione tak, aby znajdowanie produktów było proste, tak samo zresztą jak przemieszczanie się po sklepie.

Na co zwrócić uwagę?

Warto zacząć od analizy przestrzeni ekspozycyjnej. To ona podpowie, po jakiego typu regał najlepiej sięgnąć. Warto przemyśleć, czy najlepszy będzie model jednostronny, dwustronny czy może obrotowy. Liczyć się będzie jego mobilność? Być może warto postawić na sprzęt z kółkami. Jeśli jednak na regałach leżą ciężkie produkty, ważniejsza jest stabilność. Koniecznie trzeba dopasować wytrzymałość sprzętu do wagi prezentowanych produktów. Chodzi przede wszystkim o zapewnieni stabilności ekspozytora. Ma to znaczenie tak dla  komfortu, jak i bezpieczeństwa klientów. Regulowane stopki, wytrzymały materiał, solidne wsparcie – wszystko to się bardzo liczy. Liczy się także pojemność. Powinna być ona odpowiednio dostosowana do potrzeb. Nie warto kupować zbyt dużych mebli, ponieważ niepotrzebnie zabierają one miejsce, które można lepiej wykorzystać. Nie można zapominać również o reklamie. Regały mogą spełniać również taką formę, jeśli zamieścić na niej logo sklepu lub inne materiały reklamowe.

Artykuł stworzony przez ekspertów z skuteczni.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *