Pieczątka lekarska to niezwykle ważny element wyposażenia każdego lekarza. Właśnie na niej powinny być zawarte najważniejsze informacje dotyczące konkretnego doktora, jego specjalizacji i… no właśnie, czego? Czy aby na pewno wiesz, jak powinna być zaprojektowana pieczątka? Mimo że przepisy są jasne, wielu lekarzy wciąż popełnia oczywiste błędy, z czego wynika wiele nieporozumień. Polskie prawo jasno określa, co powinno się znaleźć na pieczątce, więc jeśli jesteś lekarzem i zamierzasz stworzyć swoją pieczątkę lekarską, lub wiesz, że poprzednia była niewłaściwa, koniecznie czytaj do końca.
Na Twojej pieczątce przede wszystkim powinny znajdować się imię i nazwisko, tytuły i numer prawa wykonywania zawodu. Co więcej, nie może tam zabraknąć posiadanych specjalizacji. Jeśli chcesz, możesz dodać do niej stopnie naukowe oraz adres i numer telefonu. Ważne, by infromacji nie było ani za dużo, ani za mało, gdyż w obu przypadkach może się to skończyć negatywnymi skutkami.
Projekt graficzny pieczątki lekarskiej
Niezwykle ważną rolę przy wybieraniu pieczątki lekarskiej odgrywa też sam projekt graficzny i rozmieszczenie informacji. Lekarze znani są z mało czytelnego pisma i ten element wyposażenia może być niezbędny do odczytania ważnych dla pacjenta informacji, dlatego ważne jest, aby łatwo było odczytać informacje. Dlatego też warto mieć stały kontakt z osobą, która wykonuje Twoją pieczątkę, tak jak jest to możliwe przy współpracy z ADMS, gdzie wszystko odbywa się za akceptacją klienta. Warto też zaopatrzyć ją w specjalne ochronne oprawki. Jeśli troszczysz się o to, by Twoje wyposażenie lekarskie wyglądało stylowo i prestiżowo, wybierz obudowę metalową, a będzie ona trwalsza i bardziej elegancka!
Pieczątka zniknęła – jakie kroki należy podjąć?
Każdy lekarz wie, jak odpowiedzialny jest ten zawód, dlatego ważne informacje w rękach nieodpowiednich ludzi mogą być tragiczne w skutkach. Gdy tylko zorientujesz się, że Twoja pieczątka lekarska zniknęła i upewnisz się, że nie została w gabinecie, domu czy torbie, powinieneś podjąć odpowiednie kroki. Jeśli posiadasz uprawnienia do orzekania czasowej niesprawności do pracy, koniecznie powiadom pisemnie ZUS o utracie swojej własności. Bez zwłoki należy też poinformować wojewódzki oddział NFZ, by informacje dotyczące zmian mogły dotrzeć do aptek w całym kraju. Następnie powiadom pisemnie Okręgową Izbę Lekarską i zadzwoń na policję, by ewentualnie odnaleźć złodzieja lub oszusta.