Jakie akcesoria w biurze zwiększą naszą efektywność?

Odpowiednia organizacja i wyposażenie biura lub domowego gabinetu jest kluczem do utrzymywania odpowiedniej efektywności. Chaos nigdy nie sprzyjał zdrowej i produktywnej pracy. Dlatego ważne jest, by pracując, każdego dnia starać się korzystać z dostępnego wyposażenia biurowego, które pozwoli nam na pracę szybszą, wygodniejszą, oraz co najważniejsze – zdrowszą. Poniżej przedstawione są najlepsze artykuły wyposażenia stanowiska pracy zarówno w pracy, jak i w domu.

Odpowiednie zaplanowanie dnia kluczem do dobrego samopoczucia

Nie jest tajemnicą, iż osoba mająca zaplanowane wszystkie ważne zadania na dany dzień, w bardziej konsekwentny sposób podchodzi do wykonywania swoich obowiązków. W natłoku pracy, spotkań biznesowych czy e-maili często sami zapominamy o tym, co powinniśmy zrobić. Dlatego warto mieć przy sobie zestaw karteczek samoprzylepnych, dzięki którym nie zapomnimy już o żadnych istotnych zadaniach. Informacja zapisana na karteczce i przylepiona w widocznym miejscu pozwoli nam co jakiś czas przypominać sobie o telefonie, który mieliśmy wykonać lub raporcie, który powinniśmy przygotować przed końcem dzisiejszego dnia. Dobrze sprawdza się wprowadzenie różnorodnej kolorystyki karteczek, gdzie kolor karteczki będzie odpowiadał priorytetowi zadania lub jego kategorii.

Równie efektywną oraz przystępną formą organizacji swoich zadań jest zawieszenie białej tablicy, na której możemy zapisywać wszystkie cele na konkretny dzień, tydzień, a nawet miesiąc. Jest to rozwiązanie droższe niż karteczki samoprzylepne, jednak tablica bardziej rzuca się w oczy i ma większe zastosowanie, na przykład w przypadku spotkania biznesowego, gdzie na tablicy możemy zapisywać ciekawe pomysły będące wynikiem burzy mózgów.

Nie zapominajmy o zdrowiu

Osoby uprawiające siedzący tryb życia muszą przywiązywać szczególną uwagę do swojego zdrowia oraz odpowiedniej postawy, którą mają podczas pracy przy biurku. Spędzanie połowy dnia pochylonym nad laptopem nie sprzyja naszemu organizmowi, dlatego warto zainwestować w akcesoria biurowe, które aktywizują w jakikolwiek pracownika biurowego oraz pomagają mu w utrzymywaniu odpowiedniej postawy ciała. Pierwszym i najlepszym rozwiązaniem jest zakup specjalnego biurka, które posiada dźwignię podwyższającą oraz obniżającą poziom blatu. Takie rozwiązanie pozwala na wykonywanie swoich obowiązków w pozycji stojącej, co jest ukłonem w stronę zdrowia naszego organizmu. Takie biurko można w każdym momencie zniżyć do standardowej pozycji siedzącej, która będzie bardziej odpowiednia do spotkań biznesowych.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem są specjalne podpórki zarówno na plecy, jak i na łokcie, które podczas pracy wymuszają na nas prawidłową pozycję. Możemy również wyposażyć swoje miejsce pracy w odpowiednie urządzenie chłodzące laptopa, które dodatkowo pozwala na ustawienie jego ekranu pod kątem odpowiednim do naszej postawy. Taka podstawka pod laptopa nie wymusza na nas pochylania się nad ekranem i dodatkowo zapewnia funkcje chłodzące procesor.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *